Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Hi, mijn naam is Debby Wagendorp en 2 jaar geleden ben ik gestart met het oprichten van ZZIIN. Na 25 jaar een enorm leerzame en leuke periode gehad te hebben in diverse functies in het bedrijfsleven, heb ik mijn droom kunnen verwezenlijken.
Het creëren van duurzame, prettige, betaalbare locaties op grote knooppunten in de stad. Ik hou van mens, dier en natuur, ben fan van goede biologische voeding en probeer alles in mijn macht te doen om plastic te reduceren en een mooie wereld te creëren voor mijn dochtertje (7 jaar) en haar generatie.
Door een team van collega’s, klanten, leveranciers en stakeholders met hetzelfde gedachtengoed is het gelukt om een grote locatie op het centraal station Den Haag te realiseren met 25 vergader en workshopruimtes en is ZZIIN Brussel in oprichting.
Winst is niet onze drijfveer maar wij streven naar een evenredig deel voor iedere partij in de keten (van personeel tot leverancier). Daarnaast doneren wij geld, ruimtes en techniek aan organisaties die heel hard onze steun nodig.
Bent u nieuwsgierig geworden, kom vooral langs met een goede kop “duurzame” koffie kunnen we kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.
Liefs Debby
Wat doet ZZIIN momenteel:
People:
Bruto uurloon personeel 75% boven minimumloon
Personeel met afstand tot de arbeidsmarkt
Stagiaires MBO en HBO niveau
Diversiteit in personeel
Mogelijkheid tot yoga/sport voor personeel/klanten
Prikkeloze omgeving
Gezonde duurzame voeding (ook vega en vegan)
Maatschappelijk belang, huisvesting voor maatschappelijke organisaties
15% winst naar Goede Doelen
Planet:
Gevolgen van aanbod diensten, producten en processen voor water, lucht en biodiversiteit monitoren en naar klanten uitdragen door klantpanels
Cradle to Cradle, zelfkweek van groenten en fruit , doel 90% van aanbod producten wordt zelf geproduceerd.
Minimaal gebruik plastic
Maximaal hergebruik door aanlevering producten in potten (contract met Pieter Pot)
CO2 reductie
85% van meubilair en inrichting is seculair
Energielabel
Minimaliseren leegstand
Profit:
Winstmaximalisatie door kostenreductie energie en afval
Zorgen voor een stabiele reputatie met een positieve klantbeleving
Het aanspreken van de steeds groter wordende groep klanten en organisaties die om duurzame producten en diensten vraagt.
Alle toeleveranciers hebben hetzelfde gedachtengoed, een proactieve bijdrage aan een betere samenleving
Duurzaamheidslabels aangevraagd, toets zal in 2021 plaatsvinden
Uitwerken van een nieuw winstmodel geen maximum maar iedereen gelijk deel in de keten